Branża budowlana bez transportu drogowego nie istnieje. Widać to na każdym kroku – zarówno podczas przewożenia materiałów, jak i samych maszyn. Producenci rozwiązań transportowych cały czas pracują nad dostarczaniem jeszcze lepszych zabudów, które będą w stanie spełnić nie tylko wysokie wymagania wykonawców, ale także pomóc im w przestrzeganiu przepisów drogowych obowiązujących w poszczególnych państwach. Doskonale tę filozofię rozumie Fliegl, który prezentuje swoją bardzo szeroką ofertę dla branży budowlanej. 

 

Niemiecka jakość dopasowana do polskich wymagań transportowych 

 

Fliegl w działaniach pod kątem branży budowlanej skupia się na produkcji zabudów pozwalających  przewozić dużo większe ilości materiału w stosunku do konkurencji. Klucz tkwi w bardzo niskiej masie wywrotek, naczep i przyczep. Drugą kwestią jest wytrzymałość konstrukcji. Żaden przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na częstą wymianę środków transportu, dlatego jakość zabudów ma w tej branży ogromne znaczenie. 

Fliegl łączy ogień z wodą (niską masę z ogromną odpornością), dodatkowo zachęcając klientów bardzo konkurencyjnymi cenami swoich produktów. 

 

Fliegl dla branży budowlanej – sprawdzone technologie i nowinki

 

Nasz przegląd propozycji niemieckiego producenta zacznijmy od prawdziwego hitu, czyli wywrotki stalowej Stone Master o pojemności 28 m3. Przy tak dużych możliwościach przewozowych zabudowa waży jedynie 6040 kilogramów i to wraz z wyposażeniem! Naczepa została zbudowana na ramie z wysokogatunkowej stali. Posiada muldę stalową ze stali HB i muldę stożkową, która zmniejsza opory powietrza podczas jazdy. Fliegl oczywiście zastosował tu swój patent z przetłaczanymi otworami w ramie, dzięki czemu jest ona lekka, bardzo elastyczna, ale jednocześnie bezkonkurencyjnie wytrzymała. 

 

Nieco mniejsza, bo posiadająca pojemność 25 m3, jest kolejna doskonała propozycja dla branży budowlanej. To wywrotka Super Light. Jak sama nazwa wskazuje jej największym atutem jest rewelacyjnie niska waga, nieosiągalna dla konkurencji w tym segmencie. Zabudowa wraz z wyposażeniem waży jedynie 4748 kilogramów. Została osadzona na osiach SAF, jej podłoga ma grubość 6 mm, a rama oczywiście została wykonana z wysokogatunkowej stali. Uwagę zwraca mulda aluminiowa z największym stopniem ścieralności 110HB Brinella. Rama należy do grupy produktów zbudowanych w technologii curved chassis – to patent Fliegla, który gwarantuje ramie ogromną wytrzymałość i elastyczność. Tradycyjnie mamy tu tłoczone otwory. 

 

Fliegl do transportu maszyn i urządzeń

 

Budowlanka potrzebuje transportu drogowego nie tylko w zakresie sypkich materiałów. Fliegl ma kilka ciekawych propozycji do przewozu maszyn i urządzeń budowlanych. Oprócz całej serii naczep niskopodwoziowych standardowych 3-osiowych po specjalistyczne 6-osiowe posiada także przyczepy od 1- do 4-osiowych.

 

Fliegl DTS 300 to z kolei przyczepa 3-osiowa, również wykonana w technologii niskopodłogowej. Konstrukcja jest oparta na osiach SAF, posiada zawieszenie mechaniczne i hamulce bębnowe. Przestrzeń ładunkowa została tu poszerzona do 3 metrów, oczywiście w komplecie są także najazdy  i uchwyty do mocowania ładunku: osiem par 10-tonowych i siedem par 5-tonowych. Rama jest całkowicie ocynkowana. DTS 300 występuje także w wersji z prostą, wydłużoną podłogą. Długość przestrzeni załadunkowej wynosi tu aż 8,2 metra. 

 

Fliegl ma także propozycję dwuosiową, jest to przyczepa TPS 118 w wersji tandem. Otrzymujemy tu aluminiowe burty o wysokości 400mm, długość powierzchni ładunkowej wynosi 6200 mm, a szerokość 2480 mm. Zawieszenie zostało wsparte na resorach. Ważną cechą tej przyczepy jest regulowana w szerokim zakresie wysokość  sprzęgu – od 700 do 950 mm. Masa całkowita TPS 118 wynosi 11800 kilogramów, masa własna 3100 kilogramów, a ładowność aż 8700 kilogramów. Przyczepa jest także dostępna w wersji wywrotki trójstronnej – wtedy wysokość burt zwiększa się do 500 mm (istnieje możliwość dzielenia burty tylnej), długość powierzchni ładunkowej wynosi 4500 mm, a szerokość 2420 mm. W specjalnej wersji TPS Bau Tridem przyczepa osiąga imponującą masę całkowitą na poziomie 30 ton. 

 

Uzupełnieniem gamy produktów stworzonych specjalnie z myślą o branży budowlanej jest seria przyczep TTS. Mają one ładowność od 4100 do 8500 kilogramów. Wyróżnia je szerokość wewnętrzna wynosząca 2050 mm. Standardowe rozwiązania innych producentów mają ograniczenie szerokości do 1950 mm, co uniemożliwia transport wielu maszyn budowlanych. W przypadku Fliegla ta bariera już nie obowiązuje. 

 

Świetną propozycją dla transportu maszyn budowlanych jest jedna z naczep, którą opisywaliśmy już na łamach e-maszbud.pl. To naczepa niskopodwoziowa Lift Master. W jej przypadku najważniejszym elementem jest podłoga wykonana z kratownicy, która pozwala jeździć po niej wózkiem widłowym. Pracę znacznie ułatwiają także hydrauliczne najazdy oraz niezależne hydrauliczne zawieszenie, dzięki czemu można swobodnie ustawić wysokość dolnego pokładu do aktualnych wymagań. 

 

Fliegl bez wątpienia traktuje branżę budowlaną bardzo poważnie. Lista dedykowanych jej propozycji jest optymalna i dostosowana do różnych potrzeb przedsiębiorców. Ważne jest to, że Fliegl, którego przedstawicielem w Polsce jest firma Lux-Truck, konsekwentnie stawia na obniżanie wagi swoich zabudów, przez co zwiększa się produktywność pracy, obniża zużycie paliwa oraz poprawia stan naszych dróg. Bardzo wysoką jakość możemy już traktować jak standard wyposażenia. 

 

e-maszbud.pl

Fliegl wspiera branżę budowlaną i wynosi transport na wyższy poziom 

30 czerwca 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU