W ubiegłym roku zaproponowaliśmy Wam cykl poradników, które miały jeden wydźwięk – lepiej zapobiegać niż leczyć. Bywa jednak tak, że mimo starań właściciela i operatora maszyna jednak odmawia posłuszeństwa. Dlatego zaczynamy nowy cykl i teraz, razem z naszymi ekspertami, będziemy Wam radzić, co robić w sytuacji wystąpienia awarii. Na początek zajmiemy się problemami z rozruchem. Zapraszamy.

 

Zima – najczęstszy powód problemów

 

Największym wrogiem maszyn budowlanych użytkowanych w sezonie zimowym jest oczywiście mróz. To on zwykle powoduje poranne problemy z rozruchem i nie ma się czemu dziwić – w końcu uruchomienie potężnego silnika wymaga niemałej energii. Dlatego wiedząc, że maszyna będzie pracować w zimie, warto ją do tego odpowiednio przygotować.

 

Podstawa to wymiana filtra paliwa, wyczyszczenie smoka w baku i oczywiście sprawdzenie stanu akumulatora i rozrusznika. Warto też więcej uwagi poświęcić świecom żarowym lub płomieniowym oraz ręcznej pompce paliwowej.

 

Poza tym w grę wchodzą zwykłe czynności obsługowe, o których niestety bardzo często się zapomina, a to one mogą być źródłem kłopotów:

 

  • Zachęcam także to tankowania zimowego paliwa, które zawiera dodatki obniżające temperaturę przydatności oleju napędowego. Powinniśmy też tankować do pełna, bo dzięki temu unikniemy gromadzenia się pary wodnej na ściankach zbiornika. - radzi Karol Stanaszek, nasz ekspert z firmy WIBAKO.

 

Podczas porannego rozruchu maszyny pamiętajmy także o wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu, czyli świateł, radia czy ogrzewania.

 

Gdy winny nie jest mróz

 

Bywa oczywiście, że maszyna ma problemy z rozruchem także poza sezonem zimowym. Zawsze jest to sygnał do dokładnego sprawdzenia układu paliwowego, szczególnie pompy, wtrysków, filtra paliwa i wykluczenia zapowietrzenia układu. Nie trzeba chyba nawet wspominać o kontrolowaniu, czy w baku znajduje się w ogóle paliwo.

 

  • Poza tym w przypadku problemów z rozruchem niepowodowanych mrozem warto sprawdzić stan filtra powietrza oraz układu elektrycznego. Badamy sprawność akumulatora, sprawdzamy, czy do cewki dochodzi prąd oraz czy cewka gaszenia lub linka gaszenia znajdują się w odpowiedniej pozycji. Każdy z tych elementów – pozornie drobnych – może mieć wpływ na to, że maszyna po prostu nie zapali – dodaje nasz ekspert.

 

Jeżeli wszystkie te zabiegi nie przyniosą efektu, wówczas pozostaje nam już tylko wezwanie serwisu. Czasami usterki nie da się usunąć na miejscu i maszyna będzie musiała trafić do warsztatu. Wówczas wybierzmy taki, który gwarantuje jak najkrótszy czas naprawy. Decyduje o tym pełna dostępność części zamiennych i specjalistyczny sprzęt diagnostyczny do ustalania źródła problemu.

 

e-maszbud.pl

Gdy maszyna nie chce odpalić – co robić? Poradnik E-maszbud.pl!

23 lutego 2016

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU