13 października 2014

Iveco ma wyjątkowe szczęście do pojazdów, które stają się hitami światowych rynków. Ponieważ jednak szczęściu trzeba jeszcze pomóc, włosi producent bez przerwy pracuje nad udoskonaleniem swojej oferty. Zgodnie z tym podejściem powstało Iveco Eurocargo 4x4 – jeden z najbardziej uniwersalnych pojazdów użytkowych w swojej klasie. Jakie są jego najsilniejsze strony?

 

Iveco Eurocargo 4x4 – rozwój w zgodzie z tradycją


Pierwsza seria Eurocargo pojawiła się na rynku w 1991 roku, ale historia samochodów użytkowych Iveco sięga zdecydowanie wcześniej. Tradycję zapoczątkowała jeszcze w latach 50-tych firma OM Lupetto, która była protoplastą Iveco. Jednak właśnie pojawienie się Eurocargo zrewolucjonizowało klasę pojazdów o średniej ładowności. To zaowocowało przyznaniem autu tytuły Truck of the Year 1992.


Przez lata Iveco Eurocargo znalazło pół miliona klientów. Wraz ze wzrostem popularności, inżynierowie marki pracowali nad udoskonaleniem i tak znakomitej konstrukcji. Dziś na rynku pokazuje się nowa gama Eurocargo, która została wyposażona w bardzo ekologiczne silniki Tector 5 i 7 Euro 6, szereg udoskonaleń zmniejszających emisję spalin oraz nowinki podnoszące komfort pracy kierowcy.


Nas tym razem interesuje wersja z napędem na 4 koła, która powinna znaleźć nabywców wśród przedsiębiorców wymagających gotowości do pracy w każdych warunkach terenowych.

 

Gdzie wyślesz Eurocargo 4x4?


Lasy, tereny podmokłe, nieużytki, kopalnie – to naturalne środowisko dla Iveco Eurocargo 4x4. Pojazd został stworzony z myślą o pracy w bardzo trudnych warunkach. Napęd na wszystkie osie zapewnia mu możliwość przejazdu po każdej nawierzchni. Co ważne, mimo sporych rozmiarów i masywnej konstrukcji zawieszenia, Eurocargo 4x4 zachowało znakomitą zwrotność. Jednocześnie pojazd świetnie radzi sobie na wzniesieniach, zboczach i podczas pokonywania wszelkich przeszkód. To po prostu takie auto terenowe do przewozu bardzo ciężkich materiałów.

Terenowe właściwości Eurocargo 4x4 producent zaznaczył też charakterystycznymi elementami nadwozia. Mamy więc stalowe zderzaki, rozkładane schodki i specjalną osłonę chłodnicy. Te rzeczy wyraźnie odróżniają terenową wersję ciężarowego Iveco od wersji 4x2.

 

Bardzo solidna technika


W nowym Eurocargo 4x4 za napęd odpowiada silnik Tector 7 w czterech wersjach mocy: 220 i 250 KM dla odmiany 11,5 tony oraz 250 i 280 KM dla odmiany 15-tonowej. Jednostka spełnia najbardziej rygorystyczne wymogi ochrony środowiska Euro 6. Niska emisja spalin jest osiągana dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu selektywnej redukcji katalitycznej HI-eSCR. Ten system pozwolił zrezygnować z zaworu EGR. Takie rozwiązanie ma ogromne zalety. Pojedynczy system redukcji emisji korzystnie wpływa na pracę silnika (układ się nie zapycha) i nie wymaga stosowania dodatkowego układu chłodzenia. W efekcie silnik zużywa mniej paliwa i jest bardziej dynamiczny oraz elastyczny. Bez wątpienia Tector 7 jest obecnie jednym z najlepszych silników w tej klasie pojazdów.


Przekazywaniem napędu zajmują się 6-biegowe przekładnie manualne ZF, które dodatkowo zostały wyposażone w układ wspomagania servoshift, bardzo ułatwiający zmianę biegów w ciężkich warunkach terenowych.  Napęd na 4 koła jest stały, a obsługuje go wzdłużny mechanizm różnicowy rozdzielający moment obrotowy na przednią i tylną oś. Kierowca ma także możliwość wybrania przełożenia do szybkiej lub wolnej jazdy. W przypadku bardzo słabych warunków gruntowych istnieje możliwość ręcznego zablokowania mechanizmu różnicowego, co znacznie poprawia możliwości terenowe pojazdu. Eurocargo 4x4 można zamówić w wersji z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnymi.


Iveco postanowiło zbudować Eurocargo 4x4 na specjalnie przygotowanej ramie ze stali, która ma wytrzymywać bardzo duże naprężenia spowodowane np. nagłą zmianą kierunku jazdy lub nierównomiernym obciążeniem. Na sztywność konstrukcji wpływa zastosowanie bocznych podłużnic o przekroju C.

 

Najbogatsza oferta w swojej klasie


Niewątpliwie ogromnym atutem Iveco Eurocargo 4x4 jest bardzo bogata, największa w klasie oferta wersji i odmian. Klienci mają do wyboru 2 warianty dopuszczalnej masy całkowitej (11,5 i 15 ton), 3 warianty mocy silnika (od 220 do 280 KM), 4 wersje rozstawu osi (od 3240 do 4150 mm) oraz 2 rodzaje kabin (krótka i długa z niskim dachem).


Co ważne, wersje i ich odmiany można niemal dowolnie łączyć, co przekłada się na ogromną liczbę dostępnych kombinacji wyposażenia pojazdu. Iveco ma się czym chwalić – obecnie na rynku nie ma drugiego tak uniwersalnego auta ciężarowego, które może zostać dopasowane do praktycznie każdych wymagań.


Kabina – zapewnia idealne warunki do pracy


Zasiadając w dowolnej wersji kabiny nowego Eurocargo 4x4, można poczuć się naprawdę znakomicie. Dobrej jakości materiały, wygodny fotel, a nawet sposób wsiadania do kabiny – to wszystko zapewnia kierowcy najwyższy komfort pracy. Iveco pokazuje jednak, że odważnie stawia też na nowinki.


Naszą uwagę od razu zwrócił wbudowany w przedni panel sterowania mikrofon do ...smartfona. W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że to przesada, ale po głębszym zastanowieniu to rozwiązanie bardzo nam się spodobało. Kierowca ma także możliwość podłączenia swojego sprzętu Apple, która to firma dała Iveco specjalny certyfikat zgodności. Bezpieczeństwo jest zawsze związane z intuicyjną obsługą. W tym Iveco również świetnie się sprawdza. Kierowca ma do dyspozycji zestaw wskaźników o zmiennym układzie graficznym, które przekazują najważniejsze informacje na temat pracy pojazdu.


Każdy kierowca doceni również przemyślane umieszczenie dźwigni zmiany biegów. Iveco zamontowało ją w desce rozdzielczej w układzie liniowym, dzięki czemu kierowca ma dużą swobodę w przemieszczaniu się z jednej strony kabiny na drugą.

 

Iveco Eurocargo 4x4 musi osiągnąć sukces na europejskim rynku. To znakomity samochód, który został zbudowany w oparciu o wieloletnią praktykę włoskiego producenta. Przemyślana konstrukcja sprawdzi się w każdych warunkach. A mnogość wersji powinna być decydującym argumentem dla szukających uniwersalnego pojazdu użytkowego.

 

                                                                                                                                         e-ciężarowe.pl

 

Iveco Eurocargo 4x4 – dojedzie tam, gdzie chcesz.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU