12 października 2014

 

Taka ofensywa na rynku pojazdów użytkowych i maszyn budowlanych zdarza się niezwykle rzadko. KAMAZ z rozmachem i bardzo silną promocją wkracza na polski i europejski rynek z całą gamą swoich nowych propozycji. Tym razem producent prezentuje nam wywrotki serii 65115 6x4 i 6540 8x4. Czy są tak dobre, jak zapewnia KAMAZ? Warto się przekonać.

KAMAZ 65115 – jakość potwierdzona najlepszą na rynku gwarancją

Tytułowa wywrotka 1W i 3W zbudowana została na podwoziu typu 6x4, co zapewnia jej bardzo dobre zachowanie nawet w trudnych warunkach terenowych. Kamazy od zawsze były znane z radzenia sobie na najróżniejszym gruncie i ta tradycja szczęśliwie została zachowana. KAMAZ 65115 w nowej odsłonie nie jest nowością – na rynku pojawił się już w ubiegłym roku, a obecnie sprzedawane są modele produkowane już w roku 2014. Pojawienie się tej wywrotki w ofercie dystrybutorów spowodowało swego rodzaju popłoch wśród konkurencji. Oto bowiem klienci dostali możliwość kupienia sprawdzonej, bardzo solidnej konstrukcji, za znacznie niższą cenę niż u konkurencji. Pytanie tylko, jak zdobyć ich zaufanie?

KAMAZ postanowił nie silić się na nowatorskie rozwiązania. Postawił na bardzo wysoką jakość wykonania swoich wywrotek, w tym 65115. Do budowy pojazdu użyte zostały podzespoły dostarczane przez największych producentów. Przykładowo: układ hamulcowy i ABS pochodzi od Knorr Bremse, skrzynię biegów przygotował niemiecki ZF, sprzęgło Sachs a za układ paliwowy odpowiada Bosch. W nowej wywrotce KAMAZ wprowadził aż 300 zmian, co ma zagwarantować wysoki poziom niezawodności i zadowolenia klientów.

Pod kabiną 65115 znajdziemy silnik Cumminsa o pojemności 6,7 litra i mocy 300 KM. Motor spełnia rygorystyczne normy emisji spalin obowiązujące w Unii Europejskiej.  Jest to jednostka bardzo dynamiczna, oszczędna i ekologiczna – to norma w tej klasie pojazdów. Warto zaznaczyć, że dokładnie te same silniki napędzają polskie autobusy: AMZ, Solbus i znane na całym świecie Solarisy!

W dziedzinie silników i podzespołów trudno dziś cokolwiek ulepszyć, dlatego KAMAZ postanowił bardziej przyłożyć się do kwestii praktyczności swojej wywrotki. Dzięki temu powstał pojazd, który ma nad konkurencją sporą przewagę w dziedzinie stosunku ładowności do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Wywrotka 6515 po drogach publicznych przewiezie ponad 15 ton. To rewelacyjny współczynnik dla wywrotki trzyosiowej.

W standardzie skrzynia ładunkowa ma pojemność 10,5 m3. Została ona wykonana z bardzo wytrzymałej stali a zamykanie i otwieranie burt w wersji 3W dla wygody kierowcy wspomagane jest pneumatycznie. To rozwiązanie umożliwia zamknięcie ciężkiej burty niedzielonej tylko jedną ręką!

W wyposażeniu standardowym KAMAZ oferuje nam m.in. tachograf, radio, pneumatyczny fotel kierowcy i niezależny układ ogrzewania kabiny i silnika. Za dopłatą można domówić praktycznie wszystko, co wpływa na komfort pracy kierowcy i ekonomiczność pojazdu.

Tradycyjnie KAMAZ proponuje atrakcyjne warunki gwarancyjne. Standardowo gwarancja obejmuje 12 miesięcy użytkowania wywrotki ale bez limitu kilometrów.  Dodatkowo można ją przedłużyć nawet do 5 lat. Takich warunków nie daje żaden inny producent ciężarówek.

KAMAZ 6540 – większy, ale równie trwały

KAMAZ 6540 jest niemal bliźniakiem wersji 65115. Różnica polega na zastosowaniu podwozia czteroosiowego w układzie 8x4. Również jest to wywrotka 1W, której skrzynia pomieści 11 m3 materiału. Stalowa konstrukcja jest oczywiście wyposażona w automatycznie otwieraną burtę.

Pod maską ciężarówki KAMAZ 6540 również pracują jednostki Cumminsa które mają bardzo dobrą renomę i są chętnie stosowane w wielu pojazdach użytkowych szczególnie w Holandii. KAMAZ zrobił z nich podstawowe źródło napędu swoich produktów. Inne podzespoły stosowane w 6540 także pochodzą od czołowych dostawców – znów mamy układ paliwowy Bosch, skrzynię ZF i turbosprężarkę Holset.

Największą siłą Kamaza 6540 jest jednak jego ładowność. To absolutny fenomen na rynku! Dopuszczalna ładowność administracyjna wynosi aż 19 ton. Tak rewelacyjne wartości czynią ten pojazd niezwykle uniwersalny, który zostawia na tym polu całą konkurencję daleko w tyle. Niewątpliwie niespotykane w tej klasie pojazdów właściwości przewozowe będą głównym powodem zainteresowania Kamazem ze strony klientów.

Kamaz na terenie naszego kraju posiada aktualnie 26 punktów serwisowych oraz serwis mobilny i bardzo prężnie działającą sieć handlową. Wystarczy wspomnieć, że obecnie na dostawę nowego Kamaza 6540 będziemy czekać maksymalnie dwa miesiące. Do tego 8x4 w podstawowej wersji kosztuje przynajmniej kilkanaście tysięcy Euro mniej niż podobne auta zachodniej produkcji.

Bez wątpienia te wywrotki w niedługim czasie ponownie zaczną wracać na polskie drogi. Są bezkonkurencyjne pod względem ładowności, gwarancji i oczywiście ceny. Po rocznej sprzedaży nowych modeli można powiedzieć również iż są one niezawodne i niemal bezawaryjne a na te elementy rodzimi klienci zwracają szczególną uwagę.

 

                                                                                                                                          e-maszbud.pl

KAMAZ 65115 i 6540 – europejski producent marki rzuca kolejne wyzwanie.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU