13 października 2014

Na początek zagadka dla naszych Czytelników – czy wiecie, dlaczego świeżo położony dywanik asfaltowy w polskich warunkach potrafi całkowicie popękać już po jednej zimie? Odpowiedź w dalszej części artykułu. Temat zainteresował nas, ponieważ firma Fliegl zaprezentowała nam swoje maszyny do budowy dróg. Ich możliwości są imponujące, co oczywiście musieliśmy dla Was opisać.

 

Fliegl dla drogownictwa

 

Maszyny Fliegl są bardzo popularne na polskim rynku, na co wpływ na nie tylko ich wysoka jakość, ale także bardzo sprawna dystrybucja. Zajmuje się nią generalny importer Fliegl, firma Lux-Truck Sp. z.o.o. z Siechnic koło Wrocławia. Firma notuje świetne wyniki sprzedaży, co cieszy nas z dwóch powodów: wspieramy polski sukces, a do tego zależy nam, aby w naszym kraju sukcesywnie podnosiła się jakość sprzętu budowlanego i transportowego. Marka Fliegl zdecydowanie to gwarantuje.

 

Niemiecki producent tym razem zainteresował nas maszynami i pojazdami, które są używane w drogownictwie. Ta gałąź przemysłu jest w naszym kraju na topie (dziękujemy za unijne dotacje), budujemy bardzo dużo, co przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na sprzęt wysokiej jakości. Co dla swoich klientów przygotował Fliegl?

 

Wywrotka Light od Fliegl

 

Wywrotka typu Light służy do przewozu kruszyw – materiału niezbędnego na każdym placu budowy dróg. Produkt Fliegl jest jednym z najpopularniejszych na europejskim rynku i zdecydowanie nie ma się czemu dziwić. Największą zaletą wywrotki niemieckiego producenta jest bardzo niska masa własna połączona z dużą wytrzymałością. Wspomnijmy, że zabudowa została wykonana z ultralekkiego aluminium i najwyższym dostępnym stopniu ścieralności na poziomie 110 stopni w skali Brinnella. Fliegl jest pod tym względem absolutnym liderem – żaden konkurent nie oferuje tak znakomitego parametru.

 

Rama wywrotki Light została wykonana z wysokogatunkowej stali. To akurat żadna nowość, ale musimy zwrócić uwagę na tajemnicze otwory. Ten patent Fliegl testuje już od 20 lat, co w poprzednim stuleciu było traktowane w formie ciekawostki. Niemiecki producent sporo jednak w tę technologię zainwestował i dziś zbiera owoce swojej decyzji. Inni zaczęli kopiować pomysł z otworami, ale na razie z marnym skutkiem. O co właściwie w tej technologii chodzi?

 

Wykonywanie w ramie specjalnych, odpowiednio przetłaczanych otworów, zapewnia konstrukcji wyjątkową sprężystość i bardzo dużą wytrzymałość. Jednocześnie nawiercanie ramy obniża jej masę, co jest dziś jednym z kluczowych parametrów w branży transportowej. W dużym skrócie możemy napisać, że wywrotka Fliegl przewiezie więcej materiału przy zachowaniu dopuszczalnej masy całkowitej. Tak buduje się efektywność. Oczywiście Fliegl ma za sobą lata testowania tego rozwiązania i opracował własną metodę przetłaczania otworów pod odpowiednimi kątami wygięcia. Inni producenci jeszcze się tego uczą i zostali za Flieglem daleko w tyle.

 

Wywrotka Asphaltprofi – Fliegl znów o kilka kroków przed konkurencją

 

Wywrotka Asphaltprofi jest najnowszych dziełem marki Fliegl, które w niedługim czasie podbije europejski rynek. Dlaczego? Ponieważ zastosowany tu patent odpowiada na rosnące oczekiwania zamawiających usługi drogowe.

Jest to tzw. wywrotka-termos. Technologia polega na tym, że przewożony przez pojazd asfalt dzięki sporej warstwie izolacji zachowuje swoja temperaturę nawet po pokonaniu długiego dystansu z wytwórni mas bitumicznych na plac budowy. Na początku artykułu obiecaliśmy Wam rozwiązanie zagadki pękającego asfaltu – tak, najczęstszą przyczyną tego zjawiska jest układanie asfaltu o zbyt niskiej temperaturze, co drastycznie obniża właściwości masy.

 

W Polsce niestety wciąż powtarzamy ten błąd, a powodem jest brak odpowiednich przepisów. W Niemczech już od dawna obowiązuje prawo nakazujące dostarczanie asfaltu na budowy o powierzchni asfaltu powyżej 18 m2 (lub inaczej – 3 kilometrów), właśnie w wywrotkach typu termos. Ten sam przepis będzie w kraju naszych sąsiadów obowiązywał bez względu na powierzchnię już w 2019 roku. Mimo to np. w Bawarii już teraz, w nawet 40% przetargów, jednym z kryterium jest konieczność dostarczania asfaltu w wywrotce-termosie. Wiemy, że podobny zapis coraz częściej pojawia się również w polskich zamówieniach. To powinno dać wykonawcom do myślenia.

 

Fliegl w odpowiedzi na te wymagania opracował swoją wywrotkę Asphaltprofi, gdzie zastosował opatentowaną przez siebie warstwę izolacji. Izolator pokrywa całą powierzchnię muldy, co znacząco poprawia parametry utrzymania temperatury. Izolator jest odporny na wilgoć i wibracje podczas transportu, a przewożony asfalt nie traci ciepła – w efekcie jest materiałem dużo wyższej jakości i zachowuje swoje właściwości nawet po pokonaniu wielu kilometrów.

Fliegl przygotował Asphaltprofi o kubaturach 25 i 28 m3 – można zamówić również wersję Light lub standardową. Jest to obecnie najlepsza wywrotka-termos na rynku.

 

Przyczepy niskopodwoziowe od Fliegl

 

Niemiecki producent zaprezentował nam również swoje przyczepy w układzie 2, 3, 4 i 5 osi. Jest to bardzo uznany produkt na europejskim rynku. W Polsce szczególnie dobrze sprzedaje się model 3-osiowy DTS 300. Nasi klienci bardzo cenią sobie wytrzymałość konstrukcji, dlatego właśnie wybierają przyczepę zbudowaną na ocynkowanej ramie w wersjach z prostą podłogą lub balkonem.

 

DTS 300 jest bardzo uniwersalna – może przewozić wszelkie materiały budowlane, a nawet ciężkie maszyny. Wystarczy wyposażenie przyczepy w specjalne uchwyty lub poszerzane podkłady. DTS 300 ma regulowaną wysokość i długość dyszla, co pozwala podpinać ją zarówno do ciężarówki, jak i ciągnika rolniczego. Podkłady są regulowane w zakresie od 6 do 8 metrów. Przyczepę można także doposażyć w najazdy mechaniczne lub z napędem hydraulicznym.

 

Fliegl zaskoczył nas jeszcze jedną ciekawostką – firma niedawno wygrała imponujący przetarg na dostawę 10 sztuk 4-osiowych przyczep niskopodwoziowych typu VTS o ładowności 36,5 tony i masie całkowitej 48 ton. Kto zamówił takie giganty? Fińskie wojsko. Tamtejsza armia zażyczyła sobie jeszcze wyposażenia przyczep w wyciągarki hydrauliczne o udźwigu 15 ton, hydrauliczne najazdy z poszerzeniem do 3 metrów oraz mocowaniami do 20-stopowego kontenera. Finowie są ludźmi praktycznymi, dlatego Fliegl zapewni im także uruchomienie systemu Infocenter, który podaje aktualne informacje na temat m.in. nacisku na osie i przebiegu.

 

Nie ukrywamy, że Fliegl zrobił na nas spore wrażenie. Firma praktycznie cały czas pracuje nad udoskonaleniem swoich produktów, pamiętając również o swojej zasadzie – wyprzedzaniu konkurencji. Co jednak najważniejsze, patenty stosowane przez niemieckiego producenta nie są klasyczną „sztuką dla sztuki”. To naprawdę rozwiązania, które wpływają na rozwój branż transportowej i budowlanej.

 

                                                                                                                                        e-ciężarowe.pl

 

Maszyny Fliegl do budowy dróg – gotowe na wyższe wymagania.


REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU