Można się zastanawiać, czy w branży transportowej jest jeszcze miejsce na jakieś nowinki i ulepszenia? Zapytajcie ludzi z Fliegl'a – na pewno już to wymyślili. Brzmi jak slogan reklamowy, ale producent naprawdę po raz kolejny nas zadziwił. Tym razem prezentuje nam ulepszoną wersję naczepy o rekordowo niskiej wadze, która z powodzeniem może przewozić najbardziej nietypowe ładunki. Nowa kurtyna Coil Mulda od Fliegl łączy w sobie najlepsze rozwiązania niemieckiego producenta.

 

Fliegl wciąż wierny najwyższej jakości

 

Nowa kurtyna Coil Mulda od Fliegl jest następnym, bardzo długim krokiem w kierunku zaatakowania pozycji liderów sprzedaży naczep w Europie. Niemiecki producent już jest w ścisłej czołówce, ale od lat inwestuje w rozwój oferty, co ma swoje odbicie w coraz lepszych wynikach sprzedaży, także w Polsce. W naszym kraju wyłącznym reprezentantem marki Fliegl jest firma Lux-Truck, dzięki której mieliśmy przyjemność bliżej przyjrzeć się nowej wersji zaawansowanej naczepy.

 

Kurtyna zyskała solidnie wzmocnioną plandekę, dach, przednią ścianę i podłogę. Tradycyjnie dla Fliegl'a mamy do czynienia z ocynkowaną ramą wykonaną z bardzo wysokiej jakości stali o trzykrotnie podwyższonej wytrzymałości na zgniatanie, produkowaną przez firmę Kruppa wyłącznie dla niemieckiej marki. Nad odpowiednim zabezpieczeniem ładunku czuwa opatentowany system Fliegl Load Lock, zawierający 48 punkty mocowania.

Naczepa została osadzona na 3-osiowym podwoziu o obciążeniu technicznym do 9 ton. Zastosowano zawieszenie pneumatyczne na 6 miechach powietrznych. Pierwsza oś jest podnoszona automatycznie, co znacznie poprawia komfort i jakość pracy. Nie zabrakło także windy na koło zapasowe i dodatkowej windy na zapas do ciągnika.

 

Skrzynia ładunkowa przygotowana na większe obciążenia

 

Sercem nowej kurtyny jest oczywiście skrzynia ładunkowa. Fliegl ponownie przesunął granicę relacji wagi do wytrzymałości do zupełnie nieosiągalnego dla konkurencji poziomu. Podłoga skrzyni została wykonana z 21-warstwowej sklejki wodoodpornej, a dzięki wzmocnieniom wytrzymuje ona nacisk punktowy wózka widłowego o wartości 5900 kilogramów.

Producent zastosował 3 kłonice przesuwne na każdej stronie naczepy i 5 rzędów kieszeni na deski. Pomiędzy kłonicami ułożone zostały 4 rzędy listew aluminiowych typu piramidka z możliwością złożenia burty – jest to bardzo wygodne i skraca czas zarówno załadunku, jak i rozładunku materiału. Dach naczepy jest oczywiście przesuwny, a sama plandeka została dodatkowo wzmocniona. Znajdziemy też charakterystyczny dla Fliegl'a system naciągu kurtyny z przodu i z tyłu naczepy. Stelaż jest całkowicie demontowany. Producent dokłada również nowy typ znanego systemu otwierania i zamykania plandeki Quick Lock.

 

Kurtyna Coil Mulda od Fliegl – mnogość opcji wyposażenia i niesamowicie niska waga

 

Naczepa może zostać bogato wyposażona – producent na liście umieszcza m.in. plastikową skrzynkę narzędziową, 2 kliny z mocowaniem, odbojniki aluminiowe i drabinkę wysuwaną w tylnym obrzeżu. Bardziej interesujące i praktyczne są kolejne pozycje. Fliegl umożliwia doposażenie naczepy w licznik kilometrów na osi, plandekę uzbrojoną siatką zapobiegającą kradzieży, system Anti Ice montowany w dachu i schowek na 16 listew aluminiowych.

 

Bardzo ciekawą i przydatną opcją jest jednostronny Freeload, dzięki któremu możliwe jest powiększenie powierzchni ładowania naczepy. Klient może także zamówić system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS Hades czy skrzynię paletową na 24/30/36 palet typu Euro.

Lista dodatków jest imponująca, jednak zdecydowanie największą przewagą nowej kurtyny Coil Mulda od Fliegl nad konkurencją jest jej waga – wraz z windą, ramą cynkową i podnoszoną osią przednią, wynosi ona jedynie 6200 kilogramów! Jeśli zastosujemy alufelgi, zrezygnujemy z podnoszonej osi i koła zapasowego, waga ta spada do zaledwie 6000 kilogramów, co jest już rekordową wartością.


Fliegl bezkonkurencyjny pod względem wagi i możliwości swojej kurtyny

 

Niska waga naczep ma coraz większe znaczenie dla branży transportowej. Wpływają na to nie tylko restrykcyjne przepisy drogowe obowiązujące przewoźników, ale także nowe normy emisji spalin. Nowoczesne ciągniki są już wyposażane w silniki Euro 6, które poza niską emisją i spalaniem charakteryzują się niestety sporą wagą.

Nowa kurtyna Coil Mulda od Fliegl waży tyle samo, co standardowa naczepa konkurencji. Dla klientów wybór jest więc oczywisty – mogą kupić kurtynę o dużo większych możliwościach transportowych (szczególnie w zakresie lepiej płatnych frachtów) przy zachowaniu takiej samej masy.

 

Tak niską wagę naczepy udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu nowych przykrywek podłogi. Są wykonane w technologii obniżającej ich masę aż o 15% - ważą teraz 24,5 kilograma, co ma niebagatelne znaczenie dla kręgosłupa kierowcy i osób zajmujących się załadunkiem materiału. Dekle są wykonane ze stali, dlatego w odróżnieniu od standardowych rozwiązań konkurencji, mogą po nich jeździć wózki widłowe o masie 5,5 tony.

Kolejną rewolucją, a dla klientów rewelacją, jest fakt, że Fliegl jako jedyny producent na rynku umieszcza słupki blokujące kręgi stalowe w obrzeżach ramy. Dzięki temu przewoźnik może w pełni wykorzystać powierzchnię naczepy. Standardowo bowiem słupki umieszcza się pośrodku wgłębienia.

 

Nowa kurtyna Coil Mulda od Fliegl jest obecnie najbardziej zaawansowanym i uniwersalnym rozwiązaniem tego typu na rynku. Właściwie nie tego typu, bo podobnych rozwiązań próżno szukać w ofercie konkurencji. Niemiecki producent po raz kolejny pokazał, że walka o „odchudzenie” naczep nie musi wiązać się z ograniczaniem ich funkcjonalności. Wystarczy chcieć. Fliegl chce, a przewoźnicy na tym zaangażowaniu tylko korzystają.

 

e-ciężarowe.pl

Nowa naczepa kurtyna Coil Mulda od Fliegl – bo waga (od 6000 kg!) ma znaczenie

24 marca 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU