Nowa spycharka Cat®  D6N obniża zużycie paliwa o 10 do 15% (w porównaniu z poprzednim modelem) oraz zwiększa wartość dla klienta dzięki wielu nowym, zaawansowanym funkcjom, które zwiększą wydajność i ułatwiają pracę operatorowi. Maszyna D6N jest napędzana silnikiem Cat C7.1 ACERT™ o znamionowej mocy użytecznej 166 hp (124 kW), który spełnia wymagania normy emisji spalin Stage IV (UE).

 

Niższe zużycie paliwa

 

Obniżenie zużycia paliwa wynika głównie z zastosowania w modelu D6N nowej skrzyni biegów Direct Drive, która korzysta z przekładni hydrokinetycznej zwielokrotniającej moc, co umożliwia wydajne drążenie wykopów, a także ze sprzęgła blokującego, które pozwala na przenoszenie obciążeń w trybie Direct Drive w celu optymalizacji zużycia paliwa. Szacuje się, że wzrost wydajności w typowych zastosowaniach wynosi nawet 10% w porównaniu z poprzednim modelem.

 

Stanowiąca wyposażenie standardowe spycharki D6N udoskonalona funkcja automatycznej zmiany biegów, w połączeniu z funkcją sterowania sprzęgłem blokującym, pozwala operatorowi wybrać optymalną prędkość jazdy dla przenoszonego obciążenia, a tym samym zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa. Dodatkowo, sterowany temperaturowo i elektronicznie wentylator o zmiennej prędkości obrotowej automatycznie dostosowuje swoją prędkość w celu zaoszczędzenia mocy i paliwa przy równoczesnym znacznym obniżeniem poziomu hałasu.


Technologie Cat Connect

 

Dla spycharki D6N dostępna jest pełna gama technologii Cat Connect, co pozwala klientom wybrać funkcje dopasowane do miejsca pracy i posiadanego budżetu. Na przykład technologie Cat Connect GRADE łączą cyfrowe dane projektu, układ nawigacji w kabinie i funkcję automatycznego sterowania lemieszem, czego efektem jest poprawa dokładności wyrównywania terenu, ograniczenie potrzeby dokonywania poprawek i obniżenie kosztów w każdym zastosowaniu, np. przy szeroko zakrojonych pracach ziemnych czy precyzyjnym profilowaniu. W modelu D6N dostępnych jest szereg technologii stanowiących wyposażenie standardowe (S) lub opcjonalne (O):

Cat Slope Indicate  (S) — wyświetla pochylenie poprzeczne i wzdłużne maszyny (przód-tył) na monitorze głównym, ułatwiając operatorom pracę na pochyłościach. Cat  Stable Blade  (S) — wspomaga sterowanie lemieszem przez operatora, pozwalając uzyskać precyzyjne profilowanie w szybszy sposób i mniejszym nakładem pracy.

 

Układ Cat Grade Control Slope Assist (S) pozwala operatorom jeszcze łatwiej osiągnąć wymagane pochylenie maszyny w kierunku jazdy i nachylenie lemiesza, automatycznie utrzymując wstępnie ustawione kąty lemiesza w przypadku danego pochylenia. Pozwala zaoszczędzić czas, poprawić jakość wykończenia i ograniczyć działania operatora.

 

Cat Grade Control 3D  (O) — zintegrowany układ kontroli nachylenia, który będzie dostępny w modelu D6N pod koniec 2015 roku, umożliwia operatorom zwiększenie sprawności, wydajności i dokładności wyrównywania w zastosowaniach związanych zarówno ze spychaniem dużych ilości materiału, jak i precyzyjnym wyrównywaniem. W zintegrowanej konstrukcji anteny są umieszczone na dachu kabiny, eliminując konwencjonalne, montowane na lemieszu maszty i kable łączące. Wchodzące w skład pakietu układy Slope Assist i Cat  AutoCarry™  dodatkowo zwiększają wydajność.

Cat  AccuGrade  (O) to instalowany przez dealera układ kontroli nachylenia przeznaczony na rynek wtórny, który zwiększa wszechstronność wyrównywania terenu i umożliwia dostosowanie wydajności do zmiennych potrzeb, oferując wybór laserów do wyrównywania dwuwymiarowego w poziomie i na pochyłościach, układ GNSS (Global Navigation Satellite System; globalny system satelitów nawigacyjnych) do złożonych prac trójwymiarowych związanych z profilowaniem terenu i/lub układy korzystające z systemu UTS (Universal Total Station; uniwersalna stacja kompleksowa) do wyrównywania precyzyjnego i wykończeniowego.

Opcja Cat AccuGrade™ Ready Option (ARO) (O) jest dostępna w celu łatwej instalacji lub modernizacji układów kontroli nachylenia 2D i 3D Cat AccuGrade.

 

Dodatkowo technologie Cat Connect LINK  bezprzewodowo łączą użytkowników ze sprzętem, dostarczając cennych informacji na temat wydajności maszyny lub całej floty.  System Product Link™  (system teleinformatyczny firmy Caterpillar) jest w znacznym stopniu zintegrowany z maszyną, dając łatwy dostęp do bieżących informacji dotyczących położenia maszyny, czasu pracy, zużycia paliwa, czasu bezczynności i kodów zdarzeń. Dane są dostępne za pośrednictwem działającego w trybie online interfejsu użytkownika  VisionLink®  , co umożliwia skuteczniejsze zarządzanie flotą i ograniczenie kosztów operacyjnych.

 

Łatwość obsługi

 

Nowy model D6N ma zmodernizowaną kabinę operatora z dużą przestrzenią na nogi i szerszymi, łatwiejszymi w zamykaniu drzwiami. Bardziej płynna zmiana biegów i cichszy silnik przyczyniają się do zwiększenia komfortu pracy, a wybierane przez operatora odwzorowanie elektrohydrauliczne pozwala ustawić reakcję osprzętu (dokładną/normalną/zgrubną) zgodnie z preferencjami operatora lub odpowiednio do zastosowania.

Tablica przyrządów i interfejs operatora zostały zmodernizowane i teraz odpowiadają stosowanym w innych spycharkach Cat. Wydajność układu ogrzewania/wentylacji/klimatyzacji została znacznie poprawiona, a udoskonalony filtr świeżego powietrza pozwala utrzymać większą czystość powietrza w kabinie. W celu poprawy bezpieczeństwa nowy układ wskaźnika pasów bezpieczeństwa rejestruje za pośrednictwem systemu Product Link kod usterki, jeśli operator nie zapnie pasów.

 

Obsługa serwisowa

 

Nowa maszyna D6N została zaprojektowana z myślą o ułatwieniu konserwacji, czemu służy węzeł serwisowy dostępny z poziomu podłoża, dający dostęp do odłącznika elektrycznego, licznika motogodzin i zdalnego wyłącznika świateł. Pojedynczy punkt smarowania sworzni szyny E i ramy C jest łatwo dostępny i ukryty przed zanieczyszczeniami za drzwiczkami przedziału silnikowego. Dwuskrzydłowe drzwiczki przedziału silnikowego można łatwo otworzyć bez użycia narzędzi, a luz zaworowy silnika nie wymaga regulacji, co pozwala zaoszczędzić czas, nakład pracy i koszty.

Technologia oczyszczania gazów spalinowych zastosowana w modelu D6N jest transparentna i nie wymaga ingerencji ze strony operatora ani przerywania cykli roboczych na regenerację filtra cząstek stałych. Wlew płynu DEF znajduje się na poziomie stopnia, obok zbiornika paliwa, co daje wygodny dostęp do niego przy tankowaniu maszyny D6N.  

 

Caterpillar

Nowa spycharka CAT D6N: niskie zużycie paliwa, wysoka wydajność pracy

20 maja 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU