W tym numerze e-maszbud.pl sporo piszemy o nowościach od Caterpillara, ale producent rzeczywiście zaczyna wiosnę z mocnym przytupem. Tym razem opisujemy dla Was nowe ładowarki kołowe Cat 950M i 962M. Obie są tradycyjnie niezwykle wydajne i wytrzymałe, a do tego producent wyposażył je  w cały zestaw swoich najlepszych, sprawdzonych rozwiązań.

 

Nowości technologiczne dla większej produktywności

 

Nowe ładowarki kołowe Cat 950M i 962M zostały wyposażone w doskonale znany, bardzo wydajny i ekonomiczny silnik ACERT C7.1 o mocy 250 i 270KM. Tak potężna moc zapewnia tym około 20-tonowym maszynom bardzo sprawny napęd oraz wysoką produktywność. Jednocześnie silnik spełnia normę emisji spalin Stage IV, dzięki czemu ładowarki mogą być dopuszczane do pracy przy projektach unijnych.

Silnik zapewnia obu ładowarkom zdecydowanie wyższą moc użyteczną niż miało to miejsce w poprzedniej serii K. Maksymalny moment obrotowy jest aż o 18% większy, dzięki czemu większa moc przenoszona jest na koła i maszyny mogą wykonywać bardziej zaawansowane prace nawet w trudnym terenie. Oczyszczanie spalin jest zapewniane przez zaawansowany układ, w skład którego wchodzi oczywiście filtr DPF nie wymagający ingerencji operatora.

 

Caterpillar wyposażył nowe ładowarki kołowe Cat 950M i 962M w zestaw urządzeń gwarantujących obniżenie zużycia paliwa. Jest to przede wszystkim układ wyłączający silnik po zbyt długiej pracy na biegu jałowym oraz tryb Eco, który dostosowuje obroty jednostki do zapotrzebowania na moc.

W obu modelach zagościła nowa, pięciobiegowa skrzynia biegów Cat Power-Shift z przekładnią hydrokinetyczną i sprzęgłem blokującym, która zmienia przełożenia w trybie lock-to-lock. Do dyspozycji mamy też system zmiany biegów z jednym sprzęgłem. Nad wszystkim może czuwać funkcja Auto-Shift, która działa bardzo płynnie i zdejmuje z barków operatora sporo pracy. Ma on gwarancję, że maszyn w każdym momencie jest gotowa do natychmiastowego podniesienia mocy, szczególnie podczas działań w nierównym terenie i jazdy pod górę z ciężarem.

 

Znakomite zawieszenie sprawdzi się w każdym terenie

 

Nowe ładowarki mogą się pochwalić udoskonalonymi mostami, które zostały wyposażone w płytowe blokady mechanizmu różnicowego włączane podczas jazdy. Poprawia to parametry jezdne maszyn i dodatkowo je stabilizuje. Operator ma możliwość ręcznego załączaniu blokady mechanizmu przedniego mostu bez przerywania jazdy. W opcji dostępne są blokady w pełni automatyczne, które reagują na wykrycie różnicy prędkości obrotowej kół. Cały system dba o wolniejsze zużywanie opon i zapewnia mniejsze naprężenia, co przekłada się na legendarną niezawodność układu napędowego.

W nowych koparkach zagościł zewnętrzny tarczowy hamulce postojowy z zaciskiem zamontowany na wale wejściowym przedniej osi. To ukłon w stronę obniżenia kosztów eksploatacji, ponieważ taki układ nie wymaga wymiany oleju i jest łatwiejszy w konserwacji.

 

Hydraulika na poziomie

 

Zmiany zaszły także w układach hydraulicznych obu maszyn. Główny zawór jest konstrukcją monoblokową ze zintegrowaną sekcją układu kontroli komfortu jazdy. Zmniejsza to ciężar zestawu i eliminuje miejsca potencjalnych wycieków oleju. Układ jest wyposażony w dwa akumulatory, co zwiększa jego wydajność w przypadku pracy z ciężkimi ładunkami.

Olej filtruje specjalny, pełnoprzepływowy układ filtracji, który jest bardzo dokładny i chroni maszynę przed wszelkimi zabrudzeniami. Producent zdecydował się także na dołożenie filtra siatkowego spustu kadłuba oraz oddzielnego układu filtracji z siatką o wyższej gęstości. Nowością jest również termiczny zawór obejściowy, który znacznie przyspiesza rozgrzewanie układu hydraulicznego i zapewnia mu gotowość do pracy niemal natychmiast po odpaleniu maszyny.

 

Nowe ładowarki Cat 950M i 962M – lubią swojego operatora


Inżynierowie Caterpillara projektując nowe ładowarki bardzo skupili się na wprowadzeniu istotnych zmian w kabinach maszyn. Są one obecnie jednymi z najprzyjaźniejszych dla operatorów w swojej klasie. Zapewniają im też wysoki poziom bezpieczeństwa oraz pracę w cichych, wolnych od pyłu warunkach.

Oba modele są dostępne z elektrohydraulicznym układem kierowniczym obsługiwanym za pośrednictwem joysticka z funkcją zmiany siły wspomagania w zależności od prędkości jazdy. W kabinach zagościł też nowy kolorowy ekran dotykowy, na którym pojawia się obraz z kamery tylnej. Caterpillar znacznie poprawił też organizację przycisków i elementów sterujących w kabinie, czego efektem jest nowy, ergonomiczny panel sterowania.

Obie maszyny są bardzo bezpieczne, ich kabiny spełniają normę ROPS, do tego dochodzą dobrze wyprofilowane, antypoślizgowe stopnie, duże, automatycznie otwierane drzwi i znakomita widoczność z fotela operatora.

 

Zaawansowane rozwiązania dla pełnej kontroli

 

W nowych ładowarkach nie mogło zabraknąć nowszej wersji Cat Production Measurement, która jest bardzo intuicyjnym interfejsem służącym do pełnej obsługi maszyn. Operator może dzięki niej zmieniać niektóre parametry pracy i na bieżąco obserwować je na monitorze. System podaje m.in.. informacje o aktualnej masie ładunku, co pozwala reagować na wszelkie odstępstwa od zadanej normy i poprawia komfort pracy operatora.

Uzupełnieniem CPM jest rzecz jasna bardzo zaawansowany układ Cat Connect, w skład którego wchodzi doskonale znany system Product Link, wspomagający zarządzanie maszynami przez właściciela floty. Pełne raportowanie zużycia paliwa, przepracowanych godzin i alarmów jest dziś niezbędne, aby osiągnąć maksymalną produktywność.

 

Nowe ładowarki Cat 950M i 962M zdecydowanie należą do absolutnej czołówki w swojej klasie. Trzeba je chwalić przede wszystkim za wysoką wydajność połączoną z niskim zużyciem paliwa oraz skoncentrowanie na komforcie pracy operatora.

 

e-maszbud.pl

Nowe ładowarki kołowe Cat 950M i 962M – przesuwają granicę wydajności

24 marca 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU