Volvo od początku roku bardzo mocno akcentuje swoją silną pozycję w segmencie maszyn budowlanych. Dowodem na to jest wprowadzenie na rynek dwóch zupełnie nowych modeli walców dwubębnowych. W obu maszynach znajdziemy rozwiązania, których do tej pory nie stosowali konkurenci. To dobrze, bo przecież finalnie korzystają na tym klienci. Pora na przedstawienie dwóch bohaterów szwedzkiej marki. 

 

Volvo DD105 – maksymalna wydajność 

 

Pierwsza nowość od Volvo to walec dwubębnowy DD105. Jest to pierwsza na europejskim rynku konstrukcja z ramą górną. Walec napędza silnik D3.8, który jak przystało na Volvo spełnia najbardziej rygorystyczną obecnie normę emisji spalin Stage IV. Jednocześnie jednostka jest bardzo oszczędna, cicha i generuje naprawdę niski poziom wibracji. W trybie ECO zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 30%, ale bez obniżenia wydajności silnika. Przydaje się funkcja wyłączania motoru po 5 sekundach pracy na biegu jałowym. Do tego Volvo zdecydowało się zmienić konstrukcję mimośrodu, co obniżyło aż o 50% zapotrzebowanie na moc podczas rozruchu układu wibracji. Efekt jest taki, że do sprawnego napędzania sporego jednak walca wystarczy silnik o mocy zaledwie około 116KM. 

 

Masa robocza DD105 wraz z kabiną wynosi 10,5 tony, a rozkład mas dla poszczególnych bębnów jest prawie idealny (ok. 200 kilogramów różnicy na korzyść przodu). Szerokość bębnów wynosi 1680mm, a ich średnica 1220mm. Volvo zastosowało w tej maszynie bardzo wydajny i bezawaryjny system automatycznego zraszania, który dla bezpieczeństwa został zaopatrzony w układ potrójnej filtracji. Dwie pompy gwarantują natomiast, że w razie awarii jednego urządzenia nie będzie konieczności przerywania pracy. Warto zwrócić uwagę na duży, 800-litrowy zbiornik na wodę, który zapewnia większą efektywność. Bardzo ciekawym narzędziem jest także układ automatycznej kontroli poślizgu ASC. Dzięki niemu walec ma zapewnioną doskonałą trakcję praktycznie w każdych warunkach gruntowych. 

 

Operator ma do swojej dyspozycji bardzo wygodną kabinę, wyposażoną w klimatyzację, amortyzowaną podłogę i w pełni regulowany, komfortowy fotel. Volvo zastosowało ciekawe rozwiązanie, jakim są wygięte szyby i dużej powierzchni i brak słupków przednich. To znacznie poprawiło widoczność i zwiększyło bezpieczeństwo pracy na budowie. 

 

Volvo DD25B – małe może być skuteczne

 

Kolejną nowością w stajni walców Volvo jest model DD25B. To także konstrukcja dwubębnowa, napędzana silnikiem z najwyższym wskaźnikiem ograniczania emisji spalin. Jednostka Volvo D1.7A o mocy 25KM wykazuje oczywiście bardzo niskie zapotrzebowanie na olej napędowy, które w stosunku do poprzedniego modelu udało się ograniczyć o 7%. Co ważne, silnik nie jest wyposażony w żadne skomplikowane układy oczyszczania spalin, co znacznie podnosi jego bezawaryjność i ułatwia serwisowanie. 

 

Charakterystyczną cechą DD25B jest wysoka częstotliwość wibracji – do wyboru 3300 lub 4000 wibracji na minutę – oraz bardzo duża wydajność. Bębny są wykonane z wysokiej jakości stali i poddane obróbce w taki sposób, aby zapewniały maksymalną gładkość powierzchni. Specjalna konstrukcja mimośrodu dopełnia doskonałych parametrów roboczych walca, który w efekcie może nawet wykonywać zadania przeznaczone dla maszyn z większymi silnikami. 

 

DD25B posiada bardzo zaawansowany układ wodny, który zapewnia równomierne zagęszczoną nawierzchnię. Znacznie udało się ograniczyć efekt przywierania materiału do bębnów, a skuteczny układ filtracji zabezpiecza układ przed awariami i przestojami. Do tego producent zastosował największy w tej klasie maszyn zbiornik wody. Tradycyjnie dla Volvo mamy do czynienia z walcem o minimalnych wymaganiach serwisowych, z prostą, bardzo wytrzymałą konstrukcją. Ciekawym rozwiązaniem jest układ automatycznego uruchamiania wibracji w momencie, gdy dźwignia sterowania FSR zostanie przestawiona w inne położenie niż neutralne. Oczywiście układ zostaje natychmiast dezaktywowany, gdy tylko dźwignia znajdzie się w położeniu zatrzymania. Bardzo podnosi to bezpieczeństwo pracy.

 

Dodajmy, że DD25B występuje w dwóch wersjach – wąsko- i szerokobębnowej. Różnią się one oczywiście szerokością bębna (1000mm i 1200mm) oraz masą roboczą (2515 kilogramów i 2620 kilogramów), a także kilkoma parametrami roboczymi. 

 

Obie nowe propozycje od Volvo nie zaskakują – producent przyzwyczaił nas już do konsekwentnego sięgania po sprawdzone rozwiązania, skupiania się na ekologii i oszczędności oraz komforcie pracy operatora. To właściwa droga, co przecież od lat potwierdzają klienci pozycjonując szwedzkiego producenta w absolutnym czubie listy największych dostawców maszyn budowlanych na świecie. 


Volvo MB

Nowe walce dwubębnowe Volvo – czas wyznaczyć nowy kierunek. Volvo DD105, Volvo DD25B

30 czerwca 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU