Hitachi właśnie zaprezentowało nam swoje najnowsze wozidło, w której chyba po raz pierwszy mamy do czynienia z tak głębokim ukłonem w stronę kierowcy. Komfort – to pierwsze słowo, jakie nasuwa się na widok wnętrza. Wozidło Hitachi EH1100-5 ma jednak także inne bardzo mocne strony. 

 

Nowa kabina imponuje

 

Tym, co od razu przykuwa uwagę podczas podziwiania nowej wozidła jest ogromna wręcz kabina kierowcy. Zapewnia ona bardzo wysoki komfort pracy, nie tylko za sprawą świetnego fotela, ale także kilku ciekawych dodatków. Hitachi wzięło udział w wyścigu na rozmiary monitorów i zakasuje konkurencję aż 10-calowym wyświetlaczem LCD, który został zapożyczony z innych maszyn tego producenta. Na monitorze wyświetlane są informacje o parametrach pracy wozidła, a także wszelkie alarmy zgłaszane przez układ diagnostyczny. Ekran dodatkowo został przesunięty w prawą stronę, co znacznie poprawiło widoczność.  Oczywiście na wyposażeniu znajduje się także kamera cofania.

 

Hitachi nie zapomniało o bezpieczeństwie. Kabina jest bardzo odporna na zgniatanie i spełnia normę wytrzymałości ROPS. Kierowca i pasażer są chronieni trzypunktowymi pasami. Wnętrze wyciszono specjalny materiałem, co od razu można wyczuć podczas pracy silnika – w środku jest bardzo cicho, wręcz komfortowo. 

 

Ogromna moc przyda się w najcięższych warunkach 

 

Skrzynia pojazdu Hitachi ma pojemność 41,5 m3. Nominalna ładowność wozidła ze standardowym wyposażeniem wynosi 63,5 tony. Waga netto samego pojazdu to ponad 45 ton. W efekcie mamy do czynienia z zestawem mogącym ważyć ponad 108 ton. Takiego giganta trzeba oczywiście odpowiednio napędzić. Domyślacie się, że serce wozidła ma olbrzymią moc. 

 

Hitachi daje swoim klientom możliwość wyboru jednego z dwóch rodzajów napędu. Podstawową jest tu silnik Cumminsa o mocy aż 567 KM, która jest osiągana już przy 2100 obrotów. Można się spodziewać znakomitej elastyczności, co ma duże znaczenie na placu budowy lub w kamieniołomie. Opcjonalnie możemy zamówić pojazd z silnikiem MTU. 

 

Nowe wozidło Hitachi EH1100-5 współpracuje z automatyczną skrzynią biegów marki Allison, która została oczywiście odpowiednio zestrojona pod kątem nominalnych zadań wykonywanych przez pojazd. Mamy więc tryby do jazdy przy pełnym i zerowym obciążeniu.

 

Hitachi nie zaskakuje żadnymi nowinkami w zakresie dostępu do punktów serwisowych – i bardzo dobrze. Obsługa wozidła jest bardzo uproszczona. Większość prac można wykonać z poziomu gruntu. Oczywiście nie zabrakło złącza diagnostycznego do szybkiego odczytania błędów zgłaszanych przez komputer – są one także wyświetlane na monitorze umieszczonym w kabinie kierowcy. 

 

Wozidło Hitachi EH1100-5 – kolos, który świetnie się prowadzi 

 

Wozidła Hitachi zawsze słynęły z bardzo dobrych właściwości jezdnych i w tym przypadku nie ma żadnego zaskoczenia. Producent standardowo montuje układ wspomagający kontrolę trakcji, który działa w sposób aktywny – reaguje natychmiast na wszelkie przejawy utraty przyczepności. Specjalny system dba również o to, aby przełożenia skrzyni biegów były dobierane optymalnie do aktualnego obciążenia – dzięki temu kierowca ma pewność, że nigdy nie zabraknie mu mocy pod pedałem gazu. 

 

Na wyposażeniu nowego wozidła znalazł się też automatyczny retarder ograniczający prędkość jazdy w przedziale od 30 do 60 km/h. W połączeniu z układem aktywnej kontroli jazdy i elektroniczną kontrolą prędkości zjazdu ze wzniesienia znacznie poprawia to możliwości terenowe pojazdu, chroniąc ją przed poślizgiem kół. 

EX1100-5 jest wyposażona w system łączności satelitarnej DLU, który pozwala śledzić pojazd z dowolnego miejsca na świecie. 

 

e-maszbud.pl

Nowe wozidło Hitachi EH1100-5 - wyższy komfort, bezkompromisowa moc

30 czerwca 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU