Kolejne doniesienia o wprowadzaniu ekologicznych silników w maszynach wielu producentów przestają nas dziwić – taki trend utrzymuje się od dawna i chyba nie ma już od niego odwrotu. Kolejnym dostawcą, który zdecydował się na taki krok jest firma Terex. Ogłosiła ona nowy silnik w wozidłach TA9 i TA10. Jednostka jest bardzo nowoczesna, ale na szczęście w żaden sposób nie ogranicza wydajności maszyn.

 

Zmiany w wodzidłach Terex TA9 i Ta10

 

Terex poinformował świat, że w wodzidłach 9- i 10-tonowych pojawił się silnik JCB EcoMAX, który spełnia najnowszą normę emisji spalin Stage IIB/Tier 4. Jednostka wysokoprężna rozwija moc 74 KM, jest wspierana przez turbosprężarkę.

Jednostka JCB zapewnia wozidłom bardzo dobre osiągi, a teoretycznie niska moc jest rekompensowana przez wysoką elastyczność, ekologiczność i ekonomiczność. Terex podkreśla, że w ten sposób daje swoim klientom nowoczesne narzędzie do pracy w warunkach wymaganych przepisami środowiskowymi, ale jednocześnie dbające o wysoką produktywność.

 

W poprzednich modelach TA9 i TA10 Terex montował silniki Perkinsa o mocy 100 KM. Spadek mocy nie powinien być jednak bardzoodczuwalny. Pamiętajmy, że ograniczenie liczby koni mechanicznych jest praktycznie niezbędne do osiągnięcia wymaganych norm emisji i czynią tak praktycznie wszyscy producenci. Jednocześnie jednostka JCB ma się cechować wysoką niezawodnością.

Nowy silnik jest kluczowym elementem odświeżenia linii wozideł. Na tym zmiany bowiem się nie kończą.

 

Nie tylko silnik

 

Terex odświeża swoją propozycję najbardziej wydajnych miniwozideł na rynku. TA9 i TA10 nadal mają się charakteryzować ogromną produktywnością i przyjaznością dla operatora. Obie maszyny słyną z doskonałej widoczności i małej siły kierowania. Tradycyjnie zapewniony został bardzo swobodny dostęp do punktów serwisowych.
W nowych wozidłach pojawił się wyświetlacz ciekłokrystaliczny, na którym operator odczyta wszystkie kluczowe informacje o zakresie pracy maszyny. Ważnym udoskonaleniem jest dodanie funkcjonalności polegającej na informowaniu operatora o wszelkich alarmach, co pozwala w porę zareagować, przerwać pracę i uniknąć kosztownej awarii.

 

Nowe wozidła przejęły od swoich poprzedników znakomite rozwiązania, jakimi są m.in.. układ Power Tip ułatwiający wysyp przedni i służący do przeładunku materiałów sypkich oraz Power Swivel, czyli wysyp obrotowy zapewniający bardzo precyzyjną pracę np. przy zasypywaniu rowów. Nie zabrakło chwalonej przez użytkowników hydrostatycznej techniki napędu, która gwarantuje delikatną pracę z maksymalną wydajnością.

Oba wozidła odznaczają się też duży punktem obrotu skrzyni umożliwiającym rozładunek bezpośrednio do kontenera lub leja załadowczego. W standardzie otrzymujemy również legendarną niezawodność i wytrzymałość sygnowaną przez Terex.

 

Wprowadzenie silnika JCB EcoMAX do wozideł TA9 i TA10 stanowi uzupełnienie całej gamy tego typu maszyn Terexa. Ekologiczne jednostki już wcześniej zagościły w mniejszych wozidłach TA6 i TA6S.

 

e-maszbud.pl

Nowy silnik w wozidłach Terex TA9 i Ta10 – producent dołącza do ekologicznej ligi

24 marca 2015

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


REKLAMA

 

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU