12 października 2014

 

Świat zmienia się bardzo dynamicznie, tworzymy nowe technologie, ograniczamy straty na rzecz większych zysków. Mimo to nadal główny ciężar transportu spoczywa na portach handlowych. Według statystyk aż 60% towarów wędrujących po świecie przechodzi właśnie przez porty. To sprawia, że niezwykle dużym wyzwaniem staje się dbanie o efektywność pracy maszyn służących do obsługi portów. Z myślą o rosnących oczekiwaniach i potrzebach firma Michelin wyprodukowała nową oponę X-Straddle 2.

Michelin X-Straddle 2 – najlepszy wybór dla profesjonalnych działań

Opona Michelin X-Straddle 2 została zaprojektowana specjalnie dla maszyn portowych. Codziennie przenoszą one tysiące towarów rozmieszczonych w ogromnych kontenerach. Tego typu maszyny muszą działać bezawaryjnie i niezwykle efektywnie. Nie da się tego osiągnąć bez stosowania wysokiej jakości podzespołów i akcesoriów. Główny ciężar spoczywa na oponach. A dodajmy, że standardowy wóz bramowy może wraz z kontenerem ważyć nawet 100 ton! Tyle wynosi masa pustego samolotu Airbus A320. Porty są niewątpliwie polem ekstremalnego testu dla opon.

Odpowiednie ogumienie nie tylko gwarantuje bezawaryjną pracę. Wpływa również na jej bezpieczeństwo. Działanie portów przebiega w bardzo intensywnym rytmie. Operator musi mieć pełne zaufanie do swojej maszyny. Michelin wzięło to pod uwagę projektując nową oponę X-Straddle 2, która zapewnia jeszcze większy poziom niezawodności. Jakie są jej główne cechy?

Jest to opona wykonana w technologii radialnej. Obecnie ogumienie tego typu jest jedynym gwarantem wysokiej niezawodności i zapewnienia dużych osiągów roboczych. Opona radialna jest dużo bardziej wytrzymała i odporna na uszkodzenia. Wynalazek Michelin wywołał branżową rewolucję, na czym korzystają oczywiście przedsiębiorstwa bazujące na pracy ciężkich maszyn.

Michelin X-Straddle 2 produkowana jest w dwóch rozmiarach. 450/95R25 została przeznaczona dla wozów bramowych, przystosowanych do przewożenia jednego kontenera. W wozach dwukontenerowych sprawdzi się natomiast opona w rozmiarze 480/95R25. Zapewnia ona jeszcze większą odporność na duże obciążenie i wytrzymałość podczas jazdy po różnej nawierzchni. Opona X-Straddle 2 znosi nacisk do 15 ton. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu aż 200 różnych komponentów, które tworzą rdzeń i całą strukturę opony. Trzeba przyznać, że na produkcji opon przemysłowych Michelin zna się jak mało kto. Wystarczy wspomnieć, że opony przemysłowe tej firmy w sumie pokonują rocznie ponad 3 miliony kilometrów! Robi wrażenie.

Konstrukcja dla lepszej efektywności

Nowa opona spod szyldu francuskiego giganta ma specjalną konstrukcję bieżnika. Zmodernizowana rzeźba bieżnika z dwóch rodzajów mieszanki gumy oraz zoptymalizowany system chłodzenia bieżnika i barków zapobiegają przegrzewaniu się gumy i ograniczają jej zużycie, co ma ogromne znaczenie w przypadku pracy portowej. Na boku opony Michelin zastosowało pasy ochronne, zapobiegające przypadkowemu przebiciu i otarciu. X-Straddle 2, według zapewnień firmy, jest o 15% bardziej odporna na zużycie. Klienci się ucieszą – będą rzadziej wymieniać ogumienie i oszczędzą sporo pieniędzy. Te wszystkie cechy idealnie odpowiadają wymaganiom stawianym przez terminale kontenerowe.

Dla Michelin duże znaczenie ma także komfort operatora. Nowa opona zapewnia bardziej równomierne zużycie bieżnika i lepiej tłumi wszelkie nierówności. Do kabiny przenosi się zdecydowanie mniej wibracji. Węższe rowki bieżnika zapobiegają również ryzyku zakleszczenia się w nich np. sporych kamieni. Efekt? Lepsza przyczepność, poprawienie właściwości jezdnych maszyny i zwiększona efektywność pracy operatora. Zarządców maszyn zainteresuje również to, że nowa opona może być bieżnikowana i naprawiana standardowymi metodami. Zwiększa to ekonomiczność użytkowania i obniża koszty serwisowania.

Powszechnie wiadomo, że opony przemysłowe pracują w bardzo trudnych warunkach i dużo łatwiej ulegają uszkodzeniom. Wyobraźmy sobie, że samochód osobowy musi co chwilę na przemian ruszać i hamować i to z niską prędkością. Zużycie bieżnika będzie ekstremalnie szybkie. Michelin projektując X-Straddle 2 zwróciło na to szczególną uwagę. Francuski producent zapewnia, że nowa opona oferuje o 17% większą prędkość maksymalną (do 35 km/h, o 10 km/h szybciej, niż w przypadku standardowych opon) i 25% zwiększenie dystansu przejechanego w godzinę ( 15 km w stosunku do standardowych 12 km). Nośność opony zwiększyła się o dodatkowe 7% i obecnie wynosi aż 15 ton. Sumarycznie produktywność opon została zatem zwiększona o 30%. Maszyna obuta w X-Straddle 2 może po prostu wykonać więcej zadań w długim okresie.

Statystyki pokazują, że rocznie przez światowe porty przechodzi 17 milionów kontenerów, w których podróżują towary o łącznej wartości ponad 4 bilionów dolarów! Zawodowcy biorą to pod uwagę i w tej profesji nie stawiają na półśrodki. Dlatego właśnie Michelin jest liderem w dziedzinie produkcji ogumienia dla maszyn, w tym dla sprzętu portowego. Nowa opona X-Straddle 2 powinna tę pozycję mocno ugruntować.

 

                                                                                                                                          e-maszbud.pl

Opona przemysłowa Michelin X-Straddle 2 - dla większego bezpieczeństwa i efektywności pracy.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU