13 października 2014

Dawno nie gościliśmy na łamach e-maszbud.pl żadnych propozycji Kamaza, prawda? Pora szybko naprawić to zaniedbanie, a okazja jest naprawdę znakomita. Tym razem producent z Tatarstanu chce podbić grupę bardzo wymagających klientów, szukających pojazdu zdolnego do pracy w najróżniejszych warunkach. Na pewno zainteresuje ich Kamaz 43118 6x6 – jedna z najbardziej efektownych wywrotek na rynku w ostatnich miesiącach.

 

Wjedzie wszędzie, dowiezie wszystko

 

Prezentujący się nam dumnie Kamaz jest wywrotką typu 3W. Skrzynia ładunkowa w tym modelu ma wymiary zewnętrzne 4,8 x 2,5 x 0,8 m, co sumarycznie daje nam bardzo dobrą pojemność na poziomie nieco ponad 9,5 m3. Ładunek chronią stalowe burty, które są otwierane w osi dolnej i górnej. Burty nie są dzielone, ale w tej grupie pojazdów jest to norma. Kamaz 43118 6x6 został stworzony do przewożenia kruszyw i materiałów sypkich – z tej roli wywiązuje się znakomicie. A potrafi znacznie więcej.

 

Od razu zajmijmy się tym efektownym dopiskiem przy numerze modelu. 6X6 oznacza oczywiście bardzo skuteczny, stały napęd na 3 osie. Układ jest prosty, ale to właśnie jego największa siła. Kamaz zastosował 2-przełożeniową, rozdzielczą skrzynię biegów, a nad sprawnym przekazywaniem ogromnej siły napędu czuwa sprzęgło Sachs. System jest doskonale znany z innych pojazdów ciężarowych Kamaza i do tej pory zdaje egzamin – tak przynajmniej wynika z relacji pierwszych klientów.

 

Skuteczny napęd zdradza prawdziwe ambicje 43118. Ta wywrotka została zaprojektowana z myślą o najcięższych terenach, nie tylko w Rosji. Pojazdy tego typu są mile widziane na budowach dróg, w kopalniach i na budowach położonych w górskich terenach. Propozycja Kamaza świetnie poradzi sobie także w lesie. Jeśli do mocnego napędu dodamy proste, ale bardzo skuteczne zawieszenie resorowe (z amortyzatorami z przodu), system centralnego pompowania kół oraz większy prześwit, otrzymujemy pojazd poszukiwany wśród dostawców specjalizujących się w pracy w niepewnych warunkach drogowych. Podwozie Kamaza 43118 często jest także wykorzystywane pod zabudowy specjalne typu dźwig (jest możliwość zamontowania HDS-a do pracy np. w lesie). Pojazd wzbogacony o czołownicę świetnie sprawdzi się również w roli pługa do zimowego utrzymania dróg. Uniwersalna maszyna.

 

Kamaz 43118 6x6 – jeszcze dalszy skok jakościowy  

 

Kamaz 43118 6x6 należy do nowej generacji pojazdów rosyjskiego producenta. To widać już po pobieżnej lekturze specyfikacji. Producenci osprzętu i podzespołów montowanych w nowej wywrotce należą do absolutnej światowej czołówki dostawców. Zacznijmy od silnika.

Pod kabiną Kamaz tradycyjnie umieścił potężną jednostkę Cumminsa o pojemności 6,7 litra i mocy 300KM. Motor rozwija świetny maksymalny moment obrotowy na poziomie 1100 Nm, co gwarantuje dużą elastyczność i przyjemne prowadzenie. Ma to oczywiście duże znaczenie w przypadku ciężkiego napędu na 3 osie. Silnik radzi sobie z tą wywrotką bez żadnych zastrzeżeń. Co istotne, należy od do grupy ekologicznej Euro 5, czyli spełnia wszystkie wymagania odnośnie normy emisji spalin.

 

Skrzynia ma 9 przełożeń i bieg wsteczny, a jej dostawcą jest renomowany ZF. Turbosprężarkę wyprodukował Holset, a układ paliwowy jest dziełem Boscha. Kamaz często podkreśla, że współpracuje z uznanymi dostawcami, bo chce na dobre zerwać z wizerunkiem producenta topornych pojazdów. Czego jak czego, ale świetnego wykonania wywrotce 43118 odmówić nie można. Ten model, zanim ostatecznie trafił do produkcji, przeszedł aż około 300 modyfikacji.

Kamaz jakość podkreśla w jeszcze jeden sposób. Oferuje rzadko spotykaną na rynku gwarancję bez limitu kilometrów. W wersji podstawowej obowiązuje ona przez rok, ale można ją oczywiście przedłużyć. W Polsce z każdym miesiącem rozwija się także sieć serwisowa pojazdów rosyjskiej marki – obecnie takich punktów jest ponad 20.

 

Kamaz rzuca wyzwanie konkurencji

 

Oczywiście podzespoły zachodnich producentów i legenda to za mało, aby skutecznie rywalizować na wymagającym, europejskim rynku. Kamaz szuka więc szansy w niespotykanej relacji masy pojazdu do jego DMC. 43118 6x6 waży 10,5 tony, ale jej Dopuszczalna Masa Całkowita wynosi aż ponad 21 ton! DMC z przyczepą rośnie do imponujących ponad 33 ton. Kamaz zawdzięcza to wzmocnionej, ale bardzo lekkiej konstrukcji.

 

Kolejnym dużym atutem Kamaza jest znakomita dostępność pojazdów. Są produkowane w Tatarstanie, ale składane na Litwie, więc już w Unii Europejskiej. Do Polski trafiają głównie podwozia, które w naszym kraju są dowolnie zabudowywane. Dzięki temu klient np. w przypadku 43118 poczeka na swoją wywrotkę zaledwie około 45 dni. To znakomity wynik. Nie zapominajmy o chyba największej przewadze Kamaza. Cena pojazdów tego producenta producenta zwykle jest przynajmniej o kilkanaście procent niższa, niż w przypadku konkurencji.

 

Kamaz z każdą kolejną prezentacją nowego modelu pokazuje, że pilnie odrabia lekcje i coraz wyraźniej dogania swoich renomowanych, europejskich rywali. Czy ich w końcu prześcignie? Tego nie wiemy. Ale relacja z mety na pewno zagości na łamach e-maszbud.pl!
                                                                   

                                                                                                                                          e-maszbud.pl

Kamaz 43118 6x6 – wywrotka do zadań bardzo specjalnych.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU