12 października 2014

Polskie zabudowy i wywrotki cieszą się uznaniem w całej Europie. Są szczególnie doceniane tam, gdzie wymagana jest wysoka odporność na pracę w trudnych warunkach. Rodzime firmy wciąż pracują nad rozszerzeniem swojej oferty na potrzeby nowych rynków zbytu. Liderem staje się Zasław, który prezentuje nową wywrotkę typu half-pipe – ultralekką, wzmocnioną i bardzo uniwersalną.

Wywrotka half-pipe Zasław – do najcięższych zadań

Wywrotka typu half-pipe ma bardzo szerokie zastosowanie. Najczęściej jest wykorzystywana do przewozu materiałów sypkich, kruszyw i minerałów wydobywanych w kopalniach. W tym ostatnim środowisku idealnie sprawdzają się wywrotki wykonane z bardzo mocnych materiałów. Z myślą o najcięższych pracach do projektu nowej wywrotki zabrała się firma Zasław. Efektem jest stworzenie naczepy ze ścianą skośną o długości wewnętrznej skrzyni wynoszącej 7450mm i wysokości wewnętrznej 1580mm. Pozwoliło to na osiągnięcie imponującej kubatury 25 m3.

Wywrotka w wersji z aluminiowymi felgami ma masę 6200 kilogramów, a jej ładowność wynosi prawie 29 ton. Naczepa osiąga dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 35 ton [techniczna DMC 38 000 kg]. Wysokość siodła ustalono na 1200 mm.

Skrzynia sprawia wrażenie niezwykle solidnej. Podłoga została wykonana z blachy typu HARDOX o grubości 5 mm, a ściany z blachy DOMEX o grubości 4 mm. Wzmocnione zostały ściany przednia i tylna – tu również mamy stal HARDOX 5 mm. W wyposażeniu znajduje się belka spinająca ściany boczne i zamknięcie tylne z klapą uchylną oraz ryglowaniem na dwa haki. Klient może zamówić dowolny kolor plandeki, która jest wyposażona w aluminiową rurę. Skrzynia standardowo jest lakierowana na kolor jasny szary RAL 7035. Na życzenie klienta może być  lakierowana na kolor wybrany z palety RAL.

Konstrukcja nastawiona na wytrzymałość

Zasław zdecydował się na stworzenie lekkiej konstrukcji stalowej wykonanej z materiałów o podwyższonej wytrzymałości – są nimi HARDOX 450 oraz DOMEX 700 MC. Rama jest dwukrotnie śrutowana i lakierowana na kolor grafitowy, czarny lub czerwony. Uwagę zwracają lekkie nogi podporowe zrzutowo-techniczne i dwucalowy sworzeń królewski typu JOST. Firma zastosowała tylny zderzak składany, który pozwolił na przystosowanie wywrotki do przewozu masy bitumicznej. Jest także specjalny uchwyt do holowania

Zawieszenie pneumatyczne zostało oparte na 3 wzmocnionych osiach, z których każda ma nośność na poziomie 9 ton. Zasław zastosował też automatyczny mechanizm podnoszenia pierwszej osi. Do wyboru klienta są markowe osie z hamulcami bębnowymi lub tarczowymi. Standardowo naczepa jest wyposażona w koła 22,5 cala z oponami o rozmiarze 385/65. Felgi stalowe mają 10 otworów.

Warto przyjrzeć się bliżej zastosowanym rozwiązaniom w dziedzinie hydrauliki i pneumatyki. Zasław stawia na dwuprzewodowy system hamulcowy zgodny z najbardziej surowymi normami bezpieczeństwa i jakości. Na wyposażeniu skrzynki frontbox znajduje się: gniazdo EBS oraz złącza pneumatyczne żółte i czerwone Hamulec parkingowy oparty jest na siłownikach membranowo-sprężynowych na 2 i 3 osi. Ponadto wywrotka posiada zawór poziomowania platformy H-S i zawór automatycznego spuszczania powietrza z miechów podczas rozładunku.

Jeśli chodzi o hydraulikę, to naczepa ma siłownik hydrauliczny HYVA z zaworem.
Instalacja elektryczna została zbudowana na napięciu 24V, posiada 2 gniazda przyłączeniowe 7-pin oraz jedno gniazdo 15-pinowe [uniwersalność przyłączy], które znajdują się pod pomostem operacyjnym na frontboxie. Światła tylne zostały zespolone ze światłami cofania, przeciwmgielnymi, kierunkowskazami i trójkątami odblaskowymi. Standardowo dostajemy oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła obrysowe i pozycyjne boczne.

Bogate wyposażenie dodatkowe – znak rozpoznawczy produktów Zasław

Zgodnie z obowiązującymi normami naczepa posiada zabezpieczenia boczne zgodne z ECE i tablice wyróżniające oraz odblaski. Standard obejmuje plastikową skrzynkę narzędziową z wyposażeniem, kliny pod koła oraz miotłę i łopatę. Bezpieczeństwo podnosi solidny pomost operacyjny z barierkami na ramie. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy również system hyfix, który blokuje skrzynię na ramie w czasie jazdy oraz manometr wskazujący ciśnienie w miechach. Dla większej wygody sterowanie osią podnoszoną jest możliwe z poziomu kabiny kierowcy.

Klienci mogą dodatkowo doposażyć wywrotkę. Do wyboru jest m. in. możliwość montażu nóg podporowych mechanicznych dwuzakresowych, zbiornika na wodę czy też węża hydraulicznego do siłownika. W przypadku pracy w trudniejszych warunkach przydają się dodatkowe halogeny z tyłu pojazdu.

 

                                                                                                                                          e-maszbud.pl

Wywrotka typu half-pipe - Zasław zdobywa nowe rynki.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU