20 lipca 2018

Wyjątkowo długa majówka nie wpłynęła negatywnie na frekwencję podczas tegorocznych, XXI już Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, którym tradycyjnie towarzyszyły targi MASZBUD i ROTRA. Kielce ponownie na trzy dni stały się polską stolicą branży wykonawców i producentów maszyn, o czym świadczą dane organizatora. Na imprezie oczywiście nie zabrakło redakcji e-maszbud.pl. 


Ponad 10 tysięcy zwiedzających 


W branży dużo mówi się o tym, że imprezy targowe powoli odchodzą do lamusa. AUTOSTRADA-POLSKA udowadnia jednak, że na takie wydarzenia wciąż istnieje zapotrzebowanie. W tegorocznej edycji imprezy wzięło udział 418 firm, których stoiska zajęły powierzchnię około 30 tysięcy metrów kwadratowych. 


Między 8. a 10. maja teren Targów Kielce odwiedziło ponad 10 tysięcy osób. Na taką frekwencję wpłynęła nie tylko świetna pogoda, ale także ciekawa oferta wystawców. Tradycyjnie AUTOSTRADA-POLSA i towarzyszące jej MASZBUD oraz ROTRA przyciągnęły zarówno profesjonalistów, jak i całe rodziny. 


Branżowa czołówka spotkała się w Kielcach 


Trzeba obiektywnie przyznać, że tegoroczna edycja imprezy nie skusiła wszystkich największych producentów maszyn i pojazdów budowlanych. W Kielcach zabrakło między innymi takich firm, jak Komatsu, Caterpillar czy Volvo. Po części było to spowodowane nagromadzeniem się w krótkim czasie wielu podobnych wydarzeń. 


Swoje stoiska przygotowało jednak wiele innych, czołowych firm, w tym LiuGong Dressta Machinery, Wacker Neuson, Dealerzy CASE, JCB oraz wiele innych znanych firm. Obecność LiuGong Dressta Machinery miała szczególne znaczenie. 


60 lat LiuGong


Bez wątpienia bardzo nobilitujący dla organizatorów imprezy był fakt, że firma LiuGong właśnie w Kielcach postanowiła świętować 60-lecie swojej obecności na rynku. Chiński producent konsekwentnie depcze po piętach europejskiej i japońskiej konkurencji, mocno inwestując także na polskim rynku. Stoisko firmy było jedną z największych atrakcji tegorocznej AUTOSTRADY-POLSKA, a więcej o tym przeczytacie w tym wydaniu e-maszbud.pl. 


Bogata warstwa merytoryczna


AUTOSTRADA-POLSKA nie jest tylko imprezą wystawienniczą. W Kielcach co roku mamy do czynienia z wielkim forum wymiany myśli na temat kondycji oraz przyszłości polskiej branży budownictwa drogowego. XXI edycja przyniosła nam wiele wykładów, debat i konferencji. 


Liczne audytorium zgromadziła przede wszystkim debata „Polska droga do dobrobytu”, w której udział wziął wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Marek Chodkiewicz. Dyskutowano między innymi o rozwoju polskiej sieci drogowej oraz o zagrożeniach, z jakimi na co dzień mają do czynienia polscy wykonawcy. 


Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa we współpracy z firmą Arcata Partners przedstawiła raport „O firmach drogowych”. Wynika z niego, że polska branża ma za sobą okres bardzo dynamicznego rozwoju oraz dostosowywania się do rynkowych warunków. Dodatkowo omówiono prognozy dla branży aż do roku 2025. 


Merytoryczne spotkania bez wątpienia były mocną stroną tegorocznej edycji AUTOSTRADY-POLSKA, o czym może świadczyć wysoka frekwencja i – nierzadko – ożywione dyskusje prowadzone przez przedstawicieli branży. 


Atrakcyjne pokazy – nie tylko dla zwiedzających 


Tradycyjnym punktem kieleckiej imprezy stał się już Konkurs Operatorów Maszyn Budowlanych BIG BAU MASTER. Profesjonaliści mogli zaprezentować swoje umiejętności i zdobyć atrakcyjne nagrody, a przede wszystkim sprawdzić się na tle kolegów po fachu. Te pokazy cieszyły się zainteresowaniem wśród zwiedzających. 


Atrakcją była także możliwość przetestowania symulatora maszyny budowlanej. Nad wszystkim czuwali specjaliści z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego. W ten sposób każdy, nawet dziecko, mógł się przekonać, na czym dokładnie polega praca operatora koparki. 


Naszym zdaniem


XXI edycja targów AUTOSTRADA-POLSKA była udana. Wielu zwiedzających, sporo wystawców, dobra pogoda, profesjonalna organizacja, interesujące debaty – to wszystko musiało zrobić pozytywne wrażenie. Nie da się jednak nie zauważyć, że z roku na rok rozmiar tej imprezy stopniowo maleje. 


Przyczyn jest co najmniej kilka, nie wszystkie też są zależne od organizatorów. Sami wystawcy w prywatnych rozmowach przyznają, że czasy, gdy targi służyły przede wszystkim nawiązywaniu kontaktów handlowych, bezpowrotnie minęły. Obecnie wykorzystuje się inne modele dystrybucji – m.in. wiele firm umożliwia klientom wypożyczenie maszyn do testów. 


Kieleckie targi są jednak wciąż potrzebne. Przede wszystkim dlatego, że trudno znaleźć drugą tak rozpoznawalną imprezę, która stwarzałaby równie dobre warunki dla spotkania się najważniejszych przedstawicieli branży budownictwa drogowego w naszym kraju. 
 

AUTOSTRADA-POLSKA, MASZBUD oraz ROTRA 2018 za nami. Czas na podsumowanie!

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU