29 października 2017

Czujecie już chłodniejsze powietrze? Nie da się ukryć, że wielkimi krokami zbliża się koniec sezonu budowlanego. Choć w ostatnich latach zimy raczej nas rozpieszczały i wiele firm mogło spokojnie kontynuować pracę nawet w styczniu i w lutym, to tym razem synoptycy straszą: czeka nas zima stulecia! Bez względu na to, czy te proroctwa okażą się być prawdą, warto już teraz pomyśleć o prawidłowym przygotowaniu maszyn budowlanych do zimowego przestoju. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? O tym piszemy w naszym poradniku.

 

Jeśli dbać, to właśnie teraz

 

Końcówka sezonu to taki okres, gdy maszyny budowlane są już mocno wyeksploatowane. W szczycie prowadzenia robót nie ma czasu na to, aby oddać sprzęt do serwisu, dlatego jeszcze przed mrozem i śniegiem koniecznie trzeba bliżej przyjrzeć się kondycji swojej floty. Chodzi tutaj nie tylko o naprawy główne, ale także usunięcie wszelkich drobnych usterek, które w kolejnym sezonie mogą być bardzo uciążliwe. 

 

- Naprawdę nie warto czekać z naprawami i zamówieniem niezbędnych części do czasu, aż śnieg zmusi nas do opuszczenia budowy. Należy wziąć pod uwagę, że inne firmy również wybiorą ten okres na doprowadzenie swoich maszyn do porządku, a to spowoduje, że warsztaty i mechanicy będą mieli pełne ręce roboty. Przedsiębiorca będzie musiał ustawić się w długiej kolejce. - mówi nasz ekspert Sebastian Rusin z firmy WIBAKO Maszyny Budowlane.

 

Trzeba również pamiętać, że nie wszystkie części są dostępne „od ręki”, a czas oczekiwania na bardziej nietypowe czy poszukiwane podzespoły w skrajnym przypadku wynosi nawet kilka miesięcy. 


Zapytaj operatora 

 

Największą wiedzę na temat faktycznego stanu maszyny z pewnością ma operator, który na co dzień na niej pracuje. Warto więc zapytać go o zauważone niedomagania sprzętu, ponieważ nie wszystko da się wykryć podczas standardowego przeglądu. Czasami z pozoru niegroźna usterka zwiastuje poważniejszy problem z silnikiem czy hydrauliką, który ujawni się podczas kolejnego sezonu. Lepiej temu zapobiec. 


- Nawet jeśli operator zaklina się, że maszyna jest w pełni sprawna, należy wezwać serwis, który dokona profesjonalnej diagnozy całego układu hydraulicznego, silnika spalinowego oraz układu jezdnego. - podpowiada Sebastian Rusin z WIBAKO Maszyny Budowlane. 

 

Jeśli okaże się, że dany podzespół jest poważnie uszkodzony, przedsiębiorca będzie musiał podjąć trudną decyzję: inwestować w wymianę części czy zlecić jej remont? Warto tutaj posiłkować się radą pracowników profesjonalnego serwisu, którzy zweryfikowali stan maszyny. Fachowcy z doświadczenia wiedzą, czy naprawa ma sens i na jak długo przywróci podzespołowi sprawność.

 

Oczywiste czynności serwisowe

 

Przygotowując maszynę do zimowego przestoju nie można zapomnieć o podstawowych kwestiach. Mamy tutaj na myśli chociażby zabezpieczenie uszkodzonych elementów poszycia przed rdzą, dokładne umycie podwozia i nadwozia czy wymontowanie akumulatora. Dobrym pomysłem będzie także napełnienie zbiornika paliwa do pełna zimowym olejem napędowym oraz wymiana filtra paliwa – zminimalizuje to ryzyko wytrącenia się wody i zamarznięcia układu paliwowego. 

 

e-maszbud.pl

Idzie zima. Jak przygotować maszynę budowlaną do przestoju? Poradnik e-maszbud.pl!

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

e-maszbud.pl to e-gazeta o maszynach i sprzęcie budowlanym: nowości, wiadomości, prezentacje, wydarzenia

MENU